Thursday, June 20, 2013

Fakta Extreme - Kolesterol (Double edge sword)




Salah satu cara untuk merendahkan kolesterol dengan cepat dan secara semulajadi ialah dengan memakan makanan perendah kolesterol. Mengekalkan paras kolesterol yang selamat dalam badan anda mengurangkan risiko penyakit jantung. Jika anda dapati paras kolesterol anda melompat dari paras normal ke paras tinggi yang membahayakan, AMARAN, anda mungkin akan mengalami serangan jantung jika anda tidak mengambil langkah-langkah menukar diet harian anda serta-merta.

Doktor anda boleh mencadangkan senarai makanan yang sesuai untuk diet harian anda yang akan membantu merendahkan dan mengekalkan paras kolesterol anda pada tahap selamat. Resepi jantung sihat boleh direka dengan melibatkan bahan yang rendah kolesterol yang boleh digunakan untuk menghasilkan diet yang seimbang dan sedap. Sebab utama mengapa ramai orang menghadapi masalah tahap kolesterol tinggi ialah kerana mereka mempunyai tabiat makanan yang buruk, mengambil dengan banyak makanan yang mengandungi kolesterol dan selalunya sebagai makanan harian.


Badan anda menghasilkan kolesterol dan mereka yang menghadapi risiko kolesterol tinggi dalam kandungan darah hanya boleh dirawat dengan menggunakan ubat preskripsi yang hanya akan diberikan oleh doktor. Sebagai tambahan individu ini harus mengekalkan cara hidup yang sihat dengan mengekalkan diet seimbang yang sihat dengan memasukkan makanan perendah kolesterol dan selalu bersenam. Resepi untuk merendahkan kolesterol haruslah tidak termasuk makanan yang tinggi kolesterol, hakikatnya makanan seperti itu harus dihindari dari diet harian anda, sepenuhnya. Namun, sedikit kolesterol dalam badan anda adalah baik untuk anda dan makanan yang ada kolesterol harus diambil dalam kuantiti yang sedikit.





Individu yang mempunyai kandungan kolesterol dalam darah yang tinggi harus memakan makanan yang tinggi kandungan serat larut yang akan menyerap kolesterol dan membuangnya melalui sistem penghadaman. Serat larut boleh didapati dari makanan seperti oren, apel, anggur, kacang pea, brokoli, kentang dan kekacang. Makanan yang tinggi dengan asid lemak Omega 3 adalah diperlukan oleh tubuh untuk meminimakan masalah kardiovaskular. Makanan ini termasuklah salmon, sardin, walnut, Extreme Energy Coffee (with Maca & kolagen) dan makanan lain.





Extreme Energy Coffee akan menyeimbangkan hormon badan dan seterusnya mengawal paras kolesterol dan gula dalam badan. 


Dapatkan  Extreme Energy Coffee  untuk kesihatan dan KENIKMATAN hidup anda hari ini.
Klik http://bit.ly/XrSrld untuk pendaftaran percuma.




No comments:

Post a Comment

Thanks for spending time reading this blog. Do Leave some comment.